Det kom ett mail efter Stockholmspremiären

lsvgu_banner_tickster

Hej Börje,

.. intrycket av filmen stannade kvar länge och ligger fortfarande och gnager.

Det är i alla sina delar en lysande dokumentär över ett orättvist öde.
Om en kunskapens och empirins kamp mot ett mätt, lättstött och konservativt etablissemang.

Det känns så orättvist att inte kunna få sin sak och forskning objektivt
belyst och prövad. Att människor samlar större kraft och resurser för att
idiotförklara och förfölja och förlöjliga.

Du för fram mörkermän och dess Kameradshaft i ljuset och det ger en vidare
debatt som inte enbart handlar om Enby och hans idéer. Trollen spricker i
kamerans ljus.

Samtidigt vill jag också berömma dig för spelscenerna. En oerhört stark
casting, personregi och känsla.

Det fanns ett stänk av din John Bauer i spelscenerna i filmen.

Det unga paret och relationen mellan dem. I det sköra. Ehuru kort så välgjort.

Tack för detta /Björn Ericstam

2 reaktioner på ”Det kom ett mail efter Stockholmspremiären

  1. Hej Börje!

    Jag såg filmen ffg den 16 juni i gbg.UTSÅLT igen!

    Instämmer helt och hållet med vad Björn Ericstam har skrivit. Han kommer verkligen åt kärnan i filmen.Mitt i prick som jag också upplevde den. Den här filmen kan aldrig någonsin lämna någon oberörd. Det måste bara bli ytterligare visningar i gbg.
    Erik var också mkt generös att berätta och svara på frågor efter filmens slut. Han bjöd verkligen på sig själv.

    Mina varmaste gratulationer till Dig Börje,Ditt team och alla medverkande. Du har visat att det som till synes först verkade omöjligt blev möjligt och en stor succé!
    Efter allt lidande för Erik och hans familj hoppas jag innerligt att Erik äntligen får sin legitimation tillbaka och den upprättelse som han så väl förtjänar
    Stort lycka till i fortsättningen med filmen.

    Wiveca Hjälm

    Gilla

Lämna en kommentar